logo
hero left top hero right bottom
Zpět na seriály

Patentoid

Chraňte svou značku ochrannou známkou.
Epizoda 1

Co všechno byste měli vědět o ochranné známce?

Ochranná známka slouží k ochraně označení, obvykle značky nebo loga. Jako její vlastník si tak zajistíte, aby shodné nebo podobné označení nemohl používat někdo jiný. Kromě toho však toto označení představuje i spoustu dalšího: ztělesňuje hodnoty vaší firmy, odlišuje vaše výrobky či služby od ostatních podnikatelů a vaši zákazníci vás díky němu poznávají.

 

Co všechno lze chránit?

S výrobky s ochrannou známkou se setkáváme prakticky na každém kroku. Podle zákona může jít o jakékoliv označení, zejména slova včetně barvy, kresby, písmena, tvaru výrobku či zvuky, pokud jej tedy toto označení dostatečně odlišuje od výrobků či služeb jiné osoby. Díky této rozlišovací způsobilosti se odlišíte od konkurence a rovněž tak pomáháte i spotřebitelům zorientovat se v pestré nabídce výrobků a služeb.

Tradičně se tak ochranná známka dělí na slovní (slovem i znázorněním v grafické podobě), obrazovou (loga značek) nebo prostorovou (například určitý design výrobku). Nově může jít také zapsat zvukovou, pohybovou, holografickou či multimediální ochrannou známku.

 

Kdo může ochrannou známku registrovat?

Ochrannou známku může přihlásit jakákoliv fyzická nebo právnická osoba. Musí také jít o výrobky nebo služby, které jsou předmětem jejího podnikání a je tak možné je spojit s činností uvedenou v živnostenském listu. Podáním přihlášky vám navíc vzniká právo přednosti – nikdo další tak nemůže zaregistrovat stejnou nebo zaměnitelnou ochrannou známku.

Jak probíhá registrace?

Registrace se provádí u Úřadu průmyslového vlastnictví. Celý tento proces však může trvat v řádu několika měsíců. Kromě přezkoumávání úřadem se přihláška zveřejňuje. Ve lhůtě tří měsíců se tak může vyjádřit veřejnost prostřednictvím připomínek a námitek, ke kterým máte samozřejmě možnost se vyjádřit a vyvrátit je. V případě, že nejsou podány námitky nebo připomínky k zápisu, je ochranná známka zapsána do rejstříku.

 

Jde to i snadněji!

Kvůli tomuto je však nutné počítat s tím, že se registrace může prodloužit, finančně prodražit či dokonce skončit neúspěšně. Určitě byste neměli podcenit přípravu rešerše a nebát se využít odborníky. Registraci vaší ochranné známky vám tak může usnadnit www.patentoid.cz, který vše zajistí ve spolupráci s týmem zkušených odborníků a advokátů. Na vás jen zbývá vyplnit jednoduchý objednávkový formulář registrace ochranné známky a následně můžete sledovat celý průběh registrace online.

 

Epizoda 2

Chraňte svou doménu pomocí ochranné známky

Doménové jméno představuje unikátní místo na internetu. Jde tak o identifikátor vaší firmy, díky kterému vás vaši zákazníci snadno vyhledají. Určitě byste tak neměli zapomenout na ochranu jména vaší domény. V současné době růstu registrování domén se totiž zvyšuje riziko, že by někdo mohl registrovat doménu s podobným názvem. A to nejen omylem, ale i schválně. A takové řešení sporů ohledně podobného jména domény navíc nemusí být snadnou záležitostí. Patentoid vám však představuje řešení.

Vaše doména je nástrojem, pomocí kterého vás lze identifikovat. V komerčním prostředí se tak stává komoditou, jejíž hodnota převyšuje cenu, kterou představuje prezentovaný webový obsah.

Může se stát, že si někdo zaregistruje doménové jméno, aniž si je vědom toho, že uvedené označení již používá někdo jiný.

Pak je tu ale druhá možnost, který se odborně nazývá cybersquatting. Jde o spekulativní praktiku, kdy si někdo registruje nové doménové jméno, které je identické nebo zaměnitelné s vaší firmou, výrobkem či službou.

Pokud tedy máte webovou stránku vase-jmeno.cz, kdokoli si může registrovat doménu vase-jmeno.com.

Obvykle se to tak děje kvůli snahám přiživit se nebo poškodit úspěšné jméno vaší firmy. Jsou tu i případy, kdy lidé doménu nevyužívají a pouze se vám snaží bránit v registraci vašeho jména. A v některých případech vám danou doménu budou chtít prodat za částku mnohem vyšší, než byly náklady na její registraci.

Některé země již přešly k právní nápravě, které tento problém mohou vyřešit. V České republice však neexistuje žádný zákon, který by domény zavedených firem chránil.

Existuje řešení

Vleklé soudní spory ohledně zneužívání jména vaší společnosti na internetu někým jiným můžete vyřešit registrací doménového jména jako ochranné známky. Díky tomu jste tak lépe chráněni předtím, aby někdo používal doménové jméno podobné tomu vašemu.

Registraci ochranné známky můžete svěřit do rukou Patentoidu – budete tak mít správně registrovanou ochrannou známku a vaše značka bude v bezpečí před konkurencí.

Epizoda 3

Jak je to s ochrannou známkou produktů z e-shopu?

Jak jistě všichni dobře víme, používání cizí ochranné známky může být trestně stíháno. Samozřejmě pokud se na to přijde. V některých případech se ale stává, že e-shop prodává produkty nebo služby, které sice jsou chráněny ochrannou známkou, ale zároveň spadají pod autorizovaný prodej. Co to v praxi znamená?

Co je ochranná známka?

Především slouží k odlišení výrobků nebo služeb. Jejím hlavním úkolem je chránit spotřebitele před záměnou určitého výrobku nebo služby za jiný konkurenční výrobek či službu. Je to tedy jakási právní obrana proti napodobeninám originálního produktu. Ochrannou známkou rozumíme název firmy, slogan, logo, obal nebo produkt jako takový.

 

Ochranná známka má dvě důležité funkce:

  1. rozlišovací – rozlišuje výrobek, službu od konkurence
  2. ochrannou – chrání před konkurencí

 

Jak si ochrannou známku registrovat?

Jednoduše na Úřadě průmyslového vlastnictví. Zaplatíte správní poplatek, a jakmile vám je ochranná známka schválena, platí po dobu deseti let. Po úspěšném schválení ochranné známky máte právo u své značky používat označení Ⓡ. Je ale dobré brát v potaz, že proces je to sice, jak jsme již zmínili, jednoduchý, ale časově náročný, a pokud nemáte všechny potřebné znalosti, nemusí vám být při žádosti o ochrannou známku vyhověno. Na druhou stranu je možné zařídit si ochrannou známku online s pomocí společnosti Patentoid.

 

Autorizovaný prodej

V praxi není nic výjimečného na tom, že e-shopy nabízejí produkty své, ale i cizí. Ty mohou být chráněny ochrannou známkou hned ve dvou variantách.

  • je chráněna značka výrobce či
  • je chráněn název produktu, jeho tvar nebo obal

Uvádí-li e-shop, že jde o autorizovaný prodej, pak je všechno v pořádku. Horší je ale případ, kdy se o autorizovaný prodej nejedná, přitom se tak tváří.

 

I takové produkty lze prodávat a používat přitom ochrannou známku, zároveň je ale nutné řídit se stanovenými pravidly. Tím například je, že ochrannou známku je možno užívat v nezbytných případech k určení účelu výrobku nebo služby.

 

Co musíte udělat pro to, abyste cizí výrobky nebo služby s ochrannou známkou mohli prodávat?

  • Především nesmíte v návštěvnících e-shopu vzbudit dojem, že jde o autorizovaný prodej.
  • Ochrannou známku používáte jen v nezbytných případech k určení účelu výrobku, služby.
  • Ochrannou známku užíváte v souladu s pravidly hospodářské soutěže, dobrými mravy a také obchodními zvyklostmi.

 

Nejste-li autorizovaným prodejcem, musíte vždy uvádět, že jím skutečně nejste.

 

Celou registraci ochranné známky vám rádi vyřídí v Patentoidu. Navic s Patentoidem je registrace ochranné známky hračka!

Epizoda 4

Jak vybrat jméno firmy?

Už máte vymyšleno, v čem budete podnikat, ale stále tápete v tom, jak by se vaše firma měla jmenovat? Název je velmi důležitý, a proto byste jeho výběr za žádnou cenu neměli podcenit.

Jméno firmy je základ úspěchu

Buď si můžete jméno firmy vybrat sami, anebo výběr vhodného jména přenechejte profesionálům. Není to jednoduché rozhodování, že? Vždyť název firmy pak budete používat třeba celý život, několik desítek let. Bude vás reprezentovat, lidé o něm budou mluvit. Jméno firmy musí vypadat dobře nejen pro potenciálního zákazníka, ale i pro vaše klienty

Název by měl proto být snadno zapamatovatelný, dobře vyslovitelný, a v případě, že budete jednat i se zahraničními klienty, zákazníky nebo dodavateli, také srozumitelný.

 

Je obecný název správnou cestou?

Ze všeho nejdříve začněte uvažovat nad obecným názvem firmy. Pokud prodáváte autodíly, nejspíš by mohly být v názvu slova auto, díly či autodíly, moto nebo dílna. Jestliže vyrábíte přírodní kosmetiku, pak by měla obecná slova s přírodní kosmetikou souviset. Není to však pravidlem, ve skutečnosti obecný název nemusí mít s vaší činností vůbec nic společného.

 

Je ale nutné mít na paměti, že obecnému názvu je vždy dobré se raději vyhnout. Může být součástí známky, ale není chráněn!

 

Není jablko jako jablko

Jenže jen obecný název nestačí, protože takových firem s obecným názvem může být nespočet, a navíc kdyby se každá firma jmenovala po tom, co ji živí, asi by to nebylo příliš originální a lidé by si firmy vzájemně pletli. Budete-li vyrábět limonádu a firmu pojmenujete Limonáda, Úřad průmyslového vlastnictví vám pravděpodobně ochrannou známku tohoto názvu neschválí, protože jde o název obecný až příliš. Firma Apple sice také nese obecný název, ale přitom se prodejem jablek (anglicky apple) nezabývá a v tom je ten vtip.

 

Název tvořený jménem

Možná můžete obecný název spojit se jménem zakladatele firmy. Pokud tedy není příliš dlouhé, krkolomné nebo špatně vyslovitelné a na psanou formu složité. Když jsou zakladatelé dva, obvykle je jedno slovo složené ze dvou příjmení a vhodně poskládané. Vznikne novotvar, který je možná snadno zapamatovatelný. Pokud to ve vašem případě neplatí, raději od tohoto nápadu upusťte.

 

Nejlepší variantou pro nové firmy bývá, kdy vymyslí krátký a úderný výraz, při jehož tvorbě se inspirují v jiných jazycích, například v latině nebo angličtině.

 

Důvěřujte, ale prověřujte

Už máte pár nápadů? Pak si ověřte, jestli už náhodou stejný nebo hodně podobný název neexistuje. A rovněž je dobré prověřit, zdali není pod tímto názvem zaregistrovaná nějaká firma nebo doména. Bez internetového obchodu se nejspíš neobejdete, a kdybyste si vybrali jméno, které už existuje, měli byste velký problém.

 

V neposlední řadě je také důležité si nechat zaregistrovat ochrannou známku, jenže ne všechno Úřad průmyslového vlastnictví, který se registrací ochranných známek zabývá, schválí. Proto rozmýšlejte důkladně. A co především – zaregistrujte si ochrannou známku předtím, než začnete podnikat. Jedině tak se vyhnete případným problémům, kdy třeba jiná firma přijde se stejným názvem jako vy, nebo by někdo chtěl na vaší značce parazitovat.

 

S registrací ochranné známky se můžete obrátit na Patentoid.cz. Celý proces zvládnete online a registrace ochranné známky najednou bude jednoduchá jako facka!

Epizoda 5

Jak si pohlídat ochrannou známku?

Ještě do roku 2019 Úřad průmyslového vlastnictví dohlížel na podobnost nově registrovaných známek. Teď už tomu tak ale není a je jen na vás, jak pečlivě si svou ochrannou známku hlídáte, aby si náhodou někdo z konkurence nezaregistroval podobnou.

 

Služba Watching vám zjednoduší život

Hlídáte si svou ochrannou známku? Pokud si nehlídáte zapisování podobných ochranných známek, zakládáte si na velký problém. Ohrožení své ochranné známky můžete sledovat ve věstnících nově registrovaných ochranných známek. Naštěstí existuje jednodušší možnost, jak zajistit, aby nikdo nepoužíval podobnou ochrannou známku jako vy. Služba Hlídání ochranným známek neboli Watching vám ušetří drahocenný čas a je tak mnohem jednodušší a efektivnější cestou.

Služba Watching vám pomůže s hlídáním nejen názvu firmy, ale také loga, sloganu nebo značky.

Co díky této službě získáte?

  • pravidelnou kontrolu ve věstnících a to jak přes software, tak i přímo fyzicky ve věstnících s ochrannými známkami
  • pravidelný reporting o vašich ochranných známkách
  • včasnou informaci o tom, že si chce někdo zaregistrovat stejnou nebo podobnou ochrannou známku
  • advokáty, kteří vás případně mohou zastupovat

 

Stačí vyplnit online formulář

Službu Watching si navíc můžete vyřídit rychle a v pohodlí svého domova. Stačí, když vyplníte objednávkový formulář a o všechno už se za vás postarají profesionálové. Nemusíte si s ničím lámat hlavu.

 

Jaká je aktuálně cena služby?

Služba Watching – hlídání ochranné známky má aktuálně stanovenou cenu  na 3 690 Kč bez DPH za rok, na dva roky stojí 6900 Kč bez DPH, na tři roky 9 900 Kč bez DPH.

 

Díky této službě můžete ušetřit nemalé peníze za případné spory o ochrannou známku a rovněž vám ušetří i čas, který byste jinak strávili procházením dlouhých věstníků.

 

Epizoda 6

Jaký je rozdíl mezi ochrannou známkou, patentem a průmyslovým vzorem?

Mnozí si myslí, že je ochranná známka a patent to samé. O průmyslovém vzoru toho ale spoustu z nás také moc neví. O co tedy přesně jde a k čemu nám slouží?

Co je ochranná známka?

Ochranná známka zaručuje, že nikdo nepoužije podobné nebo stejné logo či název pro své výrobky a služby, jaké máte vy. Registrovat můžete prakticky cokoliv, co je možné graficky znázornit. Ochranné známky existují:

  • slovní
  • obrazové
  • slovní grafické
  • prostorové
  • tvořené barvou či barvami

 

Chraňte svou firmu před zneužitím

Registrací ochranné známky si zajišťujete výhradní právo k jejímu užívání, ale můžete udělit souhlas jiným osobám k jejímu užívání. Lze ji pronajmout, zastavit či prodat. Rovněž vás chrání před neoprávněným užíváním vašeho vlastnictví.

 

Ochranná známka jako majetek

Jak jsme nastínili výše, ochrannou známku lze prodat. Zároveň ji můžete použít k úhradě závazků v případě insolvence. Úřad průmyslového vlastnictví se nezabývá tím, proč jste se rozhodli ochrannou známku prodat ani ho nezajímá obsah dohody. Nemusí se dokládat ani převodní smlouva, bohatě stačí vyplnit a podepsat formulář, který potvrzuje převod. Následně může kterákoliv ze smluvních stran podat žádost o zápis v rejstříku.

 

Jak je to s DPH?

Ochranná známka je považována za majetek a zboží. V případě, jste-li plátcem DPH, řídíte se stejným postupem, jako když prodáváte jakýkoliv jiný produkt. Proto k ceně ochranné známky připočítáte také DPH.

 

Co je patent?

Patent slouží výhradně k ochraně vynálezu. Patent, zjednodušeně řečeno, představuje průmyslově využitelné výsledky vaší vynálezecké činnosti. Můžete si patentovat výrobek i technologii, ale také chemickou látku, léčivo anebo průmyslové produkční mikroorganismy. Stejně jako v případě ochranné známky můžete udělit osobám souhlas k využití patentu, můžete ho pronajmout, zastavit a prodat.

 

K čemu vám slouží průmyslový vzor?

Průmyslovým vzorem se podle zákona č. 207/2000 Sb., o ochraně průmyslových vzorů rozumí definice vzhledu výrobku, jenž je tvořen obrysy, liniemi, barvami, tvarem, strukturou a případně také zdobením. Jde tedy o vizuální vnímání výrobku. Součástí průmyslového vzoru se mohou stát i součástky, obal, úprava, grafické symboly nebo typografický znak.

 

Primárně slouží k ochraně vzhledu výrobku. A pokud k tomu neudělíte písemný souhlas, nikdo nemůže vyrábět stejný vzhled výrobku, jaký máte zaregistrovaný vy. Na druhou stranu máte právo převést práva k průmyslovému vzoru na někoho jiného.

 

Jaké jsou podmínky registrace průmyslového vzoru?

Abyste si ovšem mohli nechat průmyslový vzor zaregistrovat, je nutné, aby byl skutečně originální, unikátní, to znamená, že musí být znatelně odlišný od jiných již zaregistrovaných průmyslových vzorů.

 

Jaký je rozdíl mezi ochrannou známkou a průmyslovým vzorem?

  • Barva, grafika ani slovní spojení nejsou průmyslovým vzorem, neboť netvoří součást vzhledu výrobku.
  • Průmyslový vzor řeší ochranu pouze designu, vzhledu výrobku.
  • Ochrannou známkou pak můžete opatřit jak vzhled a tvar výrobku, tak i barvu nebo kombinaci barev.
  • Ochranná známka platí 10 let ode dne registrace a můžete ji opakovaně prodlužovat o dalších 10 let.
  • Průmyslový vzor ovšem lze registrovat pouze na 5 let a lze jej prodloužit pouze čtyřikrát.

 

Průmyslový vzor stejně jako ochrannou známku si necháte zaregistrovat na Úřadu průmyslového vlastnictví. Za přihlášku ochranné známky i průmyslového vzoru zaplatíte 1000 Kč. Jste-li ale fyzická osoba, která vytvořila průmyslový vzor vlastní tvůrčí činností, vyjde vás pouze na 500 Kč.

 

Na Patentoid.cz/služby/ si můžete vybrat  i svou ochrannou známku. Celý proces na Patentoidu je navíc online a vy registraci ochranné známky zvládnete z pohodlí své kanceláře nebo i gauče!

Epizoda 7

Obnovte platnost své ochranné známky

Ať jste zkušený podnikatel nebo s podnikáním teprve začínáte, jednou z velkých výhod pro firmu je registrace ochranné známky, která vaší značce zajistí její unikátnost a zároveň vás ochrání před konkurencí.  

Ochranná známka klíčem k jedinečnosti

Platnost ochranné známky je 10 let a výročí je ke dni podání žádosti o registraci. Před uplynutím této lhůty musíte svou ochrannou známku prodloužit, jinak riskujete vyšší správní poplatek nebo dokonce zánik vaší značky. Správní poplatek pro obnovení ochranné známky v řádném termínu činí 2 500 Kč.

Poshovovací lhůta jako záchranné lano

Pokud se vám stane, že řádný termín pro obnovu ochranné známky propásnete, je pro vás klíčová tzv. poshovovací lhůta, která trvá 6 měsíců. V této lhůtě, která začíná běžet po uplynutí deseti let, můžete zažádat o obnovení zápisu ochranné známky, ale již za dvojnásobný poplatek. Ten v poshovovací lhůtě činí 5 000 Kč. Výsledná cena obnovení ochranné známky se vám tak může výrazně navýšit.

Prodloužení platnosti ochranné známky z pohodlí domova

Každý zkušený podnikatel hledá pro svůj byznys optimální řešení, ať už se jedná o úsporu času nebo peněz. Prodloužit si tak můžete svou ochrannou známku jednoduše z pohodlí domova nebo vaší kanceláře prostřednictvím služby Obnovení platnosti ochranné známky. Ptáte se jak? Vyplňte online krátký formulář a vyčkejte na potvrzovací email, že je vaše ochranná známka opět obnovena.

Hlídání platnosti ochranné známky bez starostí

Nelamte si hlavu nad koncem platnosti ochranné známky. Neriskujte, že zmeškáte řádný termín, a již teď využijte bezplatné online služby hlídání platnosti ochranné známky. Zanecháním kontaktu vás tým zkušených profesionálů včas upozorní na blížící se konec její platnosti a vy se můžete plně soustředit na růst své firmy. Jakmile vám přijde email s upozorněním, stačí svou ochrannou známku opět obnovit.

Pokud se chcete dozvědět o ochranných známkách víc, navštivte www.patentoid.cz.

Epizoda 8

5 nejčastějších chyb při registraci ochranné známky

Dospěli jste k rozhodnutí, že si necháte zaregistrovat ochrannou známku? Skvělé! Ochranná známka je důležitým nástrojem, který vaši značku ochrání před konkurencí a zároveň vám zajistí jedinečnost. Pojďme se společně podívat na nejčastější chyby při registraci ochranné známky, kterých se řada podnikatelů dopouští.

1. Nedostatečná rešerše jako kámen úrazu

Základním předpokladem pro registraci vaší ochranné známky je vypracování rešerše. Neztrácejte čas vyplňováním žádostí, dokud si nejste jisti, že ochranná známka již není zaregistrovaná někým před vámi.

Jak takovou rešerši provést? Na výběr máte z několika možností. Rešerši ochranné známky si můžete nechat vypracovat přímo Úřadem průmyslového vlastnictví, a svou žádost můžete poslat buď poštou nebo online. Pokud se chcete věnovat průzkumu předchozích označení osobně, povedou vaše kroky pravděpodobně do databáze ochranných známek na stránkách již zmíněného ÚPV, kde si sami můžete vyhledat, zda už není ochranná známka registrovaná.

Chcete mít jistotu, že bude registrace úspěšná, a zároveň se potřebujete spíše věnovat svým zákazníkům? Rešerši i registraci ochranné známky provedeme za vás prostřednictvím online služby.

2. Chybně vyplněná žádost

Na první pohled banální chyba, ale na ten druhý, jedna z nejčastějších. Stojíte před vyplněním žádosti o registraci vaší ochranné známky? Nezapomeňte vyplnit všechny náležitosti, které žádost o zápis ochranné známky musí obsahovat. V krajním případě vám může být žádost dokonce zamítnuta.

Pokud je přihlašovatelem fyzická osoba, musí žádost obsahovat jméno, příjmení, a adresu trvalého bydliště nebo doručovací adresu. Registrujete-li svou ochrannou známku jako právnická osoba, musíte uvést název firmy a její sídlo. V obou případech rovněž platí, že žádost musí obsahovat seznam výrobků či služeb, kterých se zápis ochranné známky týká, dále znění nebo vyobrazení ochranné známky, a nakonec nesmí chybět váš podpis.

Udělali jste v žádosti chybu? Stanovená lhůta, ve které svou žádost musíte upravit, je zpravidla 30 dní. Poté vaše žádost zanikne.

 

3. Špatný výběr třídy výrobků a služeb

Registrace ochranné známky je omezena počtem států, pro které bude platit, a také typem zboží a služeb, pro které bude účinná. K tomuto účelu slouží tzv. niceské třídy, které jsou rozděleny dle mezinárodního ustanovení. Kategorizování zboží a služeb bylo stanoveno na základě Niceské dohody o mezinárodním třídění výrobků a služeb.

Pro svou ochrannou známku si můžete stanovit až tři třídy v rámci základního poplatku. Počet tříd je možné navýšit nad základní rámec, nicméně poplatek se s každou další třídou navíc zvyšuje o 500 Kč.

Příkladem z praxe, k čemu slouží niceské třídy, mohou být žvýkačky Orbit. Ochranná známka Orbit je jednou společností zapsána jako již zmiňované žvýkačky a jinou jako IT software. Obě ochranné známky se nijak nenarušují.

4. (NE) Kvalitní logo

Firemní logo je tváří vaší značky a patří k ní jako okurky ke Znojmu nebo syrečky k Olomouci. Je základním stavebním kamenem vašeho brandu, a proto musíte dbát už od začátku na jeho kvalitu a originalitu, která v lidech vzbudí zvědavost.

Pokud ale v rámci registrace ochranné známky zašlete nekvalitní grafický podklad, riskujete zamítnutí přihlášky z hlediska špatného rozeznání od konkurence nebo jiných ochranných známek, a navíc nedostatečnou ochranu vaší značky.

Grafické zpracování můžeme vypracovat za vás. A vy tak získáte jistotu, že registrace vaší ochranné známky bude úspěšná.

5. Neznalost neomlouvá

Registrace ochranné známky je na první pohled složitým sledem důležitých kroků. Než se do celého procesu pustíte, musíte mít v tomto ohledu určité znalosti. V takovém případě zkrátka neplatí, že risk je zisk. Naopak, musíte mít problematiku dostatečně nastudovanou a strávit nad ní hodně času.

Vyplňování žádostí je obecně neoblíbená záležitost. Registrace ochranné známky není procházka růžovou zahradou, naopak je cesta často trnitá. Zároveň je ale velice důležité chránit svou značku před konkurencí.

Nechte se celým procesem provést týmem profesionálů z Patentoid, kteří vás provedou krok za krokem bez zbytečných starostí a navíc s jistotou, že registrace vaší ochranné známky bude úspěšná. Vaším úkolem bude pouze vyplnit online jednoduchý formulář a o vše ostatní se rádi postaráme. Vy už pak jen čekáte na potvrzující email o provedení registrace vaší ochranné známky. S Patentoidem může být jinak zdlouhavý proces hračka. Jsme hlasem zákazníka při jednání s úřady.