logo
hero left top hero right bottom
Zpět na seriály

Webareal

Nástroje pro vaše online podnikání
Epizoda 1

Webareal API & webhooky – co vše jde s krabicovým e-shopem?

Kdokoliv má zkušenosti s provozováním e-shopu, určitě se již setkal s nutností napojit e-shop na nějakou externí službu, ať už jde o napojení na účetní software, specifickou platební bránu nebo třeba jen o napojení na software pro rozesílání personalizovaných e-mailových nabídek. Ti šťastnější, kteří mají vytvořený e-shop na míru, mohou kontaktovat jeho dodavatele a požádat o rozšíření. Záleží pak ale na postoji dodavatele, jak nákladné, a hlavně kdy bude vůbec možné rozšíření doprogramovat. Nejsou pak výjimkou ani desetitisícové položky s realizační lhůtou půl roku. Pokud však má provozovatel e-shop postavený na krabicovém řešení, často se stává, že konkrétní požadavek nelze splnit vůbec. Pokud jde pak například o nutnost napojení na účetní systém, může být e-shopař donucen přesunout e-shop k úplně jinému řešení a jde tak o spoustu práce a nákladů navíc.  

 

S krabicovým řešením Webareal však lze díky takzvanému API & webhookům těmto problémům předejít. Přestože Webareal e-shopy už v základu podporují napojení na 3 účetní systémy, může se stát, že Vy budete potřebovat napojit právě čtvrtý účetní systém. Díky API lze poptat napojení prakticky u jakéhokoliv programátora nebo firmy dodávající softwarové řešení. Přestože jde o krabicové řešení v ceně stokorun měsíčně, tak lze Webareal propojit prakticky s jakoukoliv službou třetích stran. A neméně důležité je, že naproti e-shopům na míru lze oslovit jakéhokoliv programátora a vybrat si tak nejlepší nabídku, čímž můžete dosáhnout i zlomku ceny než pokud budete vázaní pouze na autora e-shopu.

Co všechno lze pomocí API & Webhooků vyřešit?

Předně je potřeba říci, co API vlastně je? Je to zkratka „Application Programming Interface“ a zjednodušeně řečeno umožňuje strojovou práci s daty e-shopu. Lze tím tedy nahradit jednotlivé úkony e-shopaře jako například exportovat objednávky z administrace e-shopu, aktualizovat sortiment a sklad produktů nebo třídit objednávky pro další marketingové účely. Pokud se tedy rozhodnete API využít naplno, ušetří Vám mnoho času stráveného v administraci e-shopu. Takzvaný Webhook je pak jen automatické odeslání informace z API ve chvíli, kdy se něco stane. Například Vám přijde nová objednávka nebo třeba změníte její stav. Na základě toho si pak vytvoříte jakýkoliv další navazující proces. Zmíníme pár konkrétních případů a jejich řešení:

 

  •     Každý den kontroluji ceny konkurence a upravuji dle toho svou nabídku.
    • Vytvoří se skript, který načte cenu u konkurence a nastaveným přepočtem upraví cenu u odpovídajícího produktu na Vašem Webareal e-shopu.
    • Přepočet bude možné automaticky přizpůsobovat například sezónnímu zboží nebo akčním nabídkám.
  • Při zadávání variant produktu (5 velikostí a 10 barev trička) musím dlouhosáhle nastavovat jednotlivé varianty produktu.
    • Vytvoří se jednoduchý formulář na míru dle Vašich potřeb pro zadání požadovaných kombinací produktu a při odkliknutí skript vytvoří dle vstupních informací 50 variant produktu najednou.
  • Každý týden musím ručně exportovat faktury pro účetní.
    • Vytvoří se skript, který se každý týden připojí do administrace a zašle nové faktury účetní na email.
  • Každý měsíc dostanu aktualizovanou sadu produktů od dodavatele.
    • Vytvoří se skript, který automaticky (třeba i několikrát denně) bude nahlížet k dodavateli a aktualizovat informace, cenu i sklad produktů na e-shopu.
  • Každý týden si vyhledám největší objednávky na e-shopu a obesílám zákazníky s akční nabídkou.
    • Vytvoří se skript, který bude po týdnu automaticky zasílat email zajímavým zákazníkům (opakovaně nakupujícím nebo velkým odběratelům) s akční nabídkou.
    • Akční nabídku pak lze personalizovat (přizpůsobit na míru) jednotlivým zákazníkům například dle častých kombinací nákupů zboží ostatních zákazníků.
  • Určitý sortiment zasílá přímo dodavatel a nejde přes můj sklad. Musím tedy vždy přeposlat objednávku dodavateli.
    • V administraci Webarealu se nastaví webhook na vytvoření nové objednávky, který zavolá skript. Tento skript pak ve chvíli nové objednávky vyhodnotí, jestli se objednané produkty mají přeposlat k vyřízení dodavateli nebo ne.

 

Obecně tedy API umožňuje:

 

  • Načtení informací o položkách v e-shopu
  • Přidání, úpravu a mazání položek v e-shopu
  • Položky pak představují:
    • produkty a jejich varianty (sklad, cenu, obrázky, názvy, apod.)
    • parametry produktů
    • zákazníci (fakturační a dodací adresa, kontakty, nastavené slevy)
    • objednávky (adresy, cena, zboží, způsob platby & dopravy, apod.)

 

Pokud tedy nechcete zasáhnout do úplného jádra e-shopu, dá se téměř říci, že Webareal e-shop lze přizpůsobit k jakýmkoliv potřebám.

 

Jak najít programátora a jak mu zadat práci?

 

I programátoři jsou lidé jako my. Není tedy žádný důvod se domluvy s nimi jakkoliv obávat. Nejlepší je nejprve lidsky probrat vše s programátorem o Vašem požadavku. Následně říci, že máte Webareal e-shop, který podporuje API & webhooky. Programátory pak bude zajímat manuál, jak s API pracovat. Poskytněte mu tedy k popisu požadavku ještě tyto 2 odkazy:

 

 

Na základě těchto informací by programátor měl být schopen navrhnout technické řešení a říci jak náročné bude Váš požadavek splnit.

 

A kde programátory hledat? Výhodou je, že díky API nejste omezeni na programátory se specifickým zaměřením. Obecně se tedy dá jen jednoduše do google zadat „programátor“ nebo „programátorské služby“ a vyběhne Vám spousta firem či živnostníků, které můžete s poptávkou oslovit podobně jako když třeba hledáte grafika, SEO specialistu nebo markeťáka.

Epizoda 2

Jak Webareal e-shopy pomáhají s mutacemi

Každoroční nárůsty počtu objednávek a tím pádem peněz utracených na e-shopech jsou již dlouholetým běžným trendem. V předešlém roce byly ještě vyšší především díky pandemii, která donutila spoustu obchodníků s kamennými provozovnami přejít do online světa. Netýká se to však pouze české e-commerce – v ostatních zemích je tento trend obdobný a leckdy i rychlejší než v Čechách. Není tedy divu, že spousta českých e-shopařů začíná rozšiřovat svou působnost i do zahraničí. Na co si dát pozor a jak Vám s tím může Webareal.cz pomoci? To je téma našeho dnešního článku.

Pro ukázku zde uvádíme interní čísla z databáze Webareal od firmy Bohemiasoft, jež vykazují meziroční nárůst objemu objednávek 2020/2021 v: Čechách +42 %, na Slovensku +39 %, v Maďarsku +47 % a v Rumunsku dokonce +62 %.

Co nepodcenit při expandování do zahraničí?

Kromě zákonných a daňových regulativ je nutné pro danou zemi znát nákupní zvyky a celkovou mentalitu lokálních zákazníků. Způsoby prodeje a naplnění e-shopu, reklamních kampaní apod., které se vám osvědčily v Čechách totiž nemusí nutně zaručit úspěch i v zahraničí. Rovněž je třeba si dát pozor i na partnery, na které jste napojení. Pokud tedy například máte implementovanou platební bránu, která je běžně používaná v jedné zemi, v jiné pak může působit jako nedůvěryhodná a zákazníci ve finálním kroku objednávky mohou opustit košík.

Jak Vám Webareal s expanzí pomůže?

Největší předností Webarealu je lokalizovaná zákaznická podpora. Pokud tedy budete chtít expandovat mimo Česko a Slovensko (kde si pravděpodobně postačíte se zkušenostmi z českého prostředí), Webareal Vám nabízí v rámci své zákaznické podpory pomoc rodilého Maďara a Rumuna, který přesně zná místní zákazníky, zvyky a nabídne Vám své zkušenosti přímo pro danou lokalitu. Tato pomoc, bez nadsázky, může i rozhodnout o úspěchu či neúspěchu v dané lokaci, případně pomoci předejít draze nabytým zkušenostem prokousat se vstupem na trh na vlastní pěst.

 

Druhou velmi silnou výhodou Webarealu je lokalizace e-shopu a jeho napojení na partnerské služby pro Slovensko, Maďarsko, Rumunsko. V základní ceně pronájmu e-shopu od 180 kč měsíčně tak budete mít k dispozici například v maďarské mutaci Webarealu napojení na:

  • Dopravní společnosti: PostaPont, eLogisztika, Csomagküldő, Pick Pack Pont, Egyéb, MPL, Foxpost
  • Platební brány: Barion, PayPal, Simple, B-payment, GoPay
  • Cenové porovnávače: Árukereső, ÁrGép, Olcsóbbat, Vatera, Árturkász
  • Export na “maďarské EET” pomocí firmy Billingo

 

Webareal e-shopy jsou aktuálně dostupné v evropských 9 mutacích:

 

  • Česká
  • Slovenská
  • Maďarská
  • Rumunská
  • Ukrajinská
  • Polská
  • Španělská
  • Německá
  • Anglická

 

které je možné mezi sebou skladově “propojit”.

 

A to už je další výhoda Webareal e-shopů. Díky takzvané funkci společného skladu & společné správy produktů je můžete v různých mutacích propojit a provádět tak správu produktů (přidávání, úpravy i mazání) z jedné administrace. V případě objednávky nebo naopak naskladnění produktů tak dojde k aktualizaci skladu ve všech mutacích e-shopů automaticky v jednu chvíli.

 

V případě potřeby napojení na různé dodavatele, jsou tu pro Vás další funkce jako Univerzální import, díky kterému můžete bez programátora do e-shopu nechat načítat téměř jakýkoliv XML a CSV feed nebo zajistit specifičtější chování stránek pomocí API, které jsme Vám představili v minulém článku.

 

Mezi další funkce, které Vám při při multijazyčném e-shopu mohou ušetřit čas, patří Automatické párování plateb, díky které Webareal pomocí variabilního symbolu rozpozná platby na účet a spáruje je s objednávkami. Automaticky se Vám tak zobrazí v administraci nejen objednávky zaplacené platební kartou, ale i převodem z účtu. Webareal tým postupně na základě žádostí e-shopařů rozšiřuje podporu bank v rámci všech mutací svých e-shopů.

 

Mezi horké novinky Webareal týmu také patří příprava na podporu OSS, kdy bude možné zadávat oddělené sazby DPH do zahraničí v rámci jedné mutace e-shopu. To může být dočasné řešení pro ty, kteří se prozatím nerozhodli k využití maximálních výhod oddělených mutací, ke čemuž však často časem dospějí.

 

O výhodách systému Webarealu by se dalo pokračovat dále, ale o tom až zase v dalším díle, ve kterém se na Vás budeme opět těšit.

Epizoda 3

Co vše umí e-shop už od 180 Kč měsíčně?

Systém Webareal je skvělým příkladem toho, že za kvalitní a funkční e-shop nemusíte platit horentní sumy. Proč tedy investovat desítky tisíc za řešení na zakázku, když to samé vám může nabídnout krabicové řešení, které můžete mít již od 180 Kč + DPH měsíčně? Podívejme se na to, co může krabicové řešení Webareal nabídnout.

 

Přestože se jedná o krabicové řešení, našim zákazníkům můžeme nabídnout devět evropských jazykových mutací. A jak je to vyřešené s technickou podporou? Tu nabízíme v maďarštině, rumunštině, ukrajinštině, angličtině a samozřejmě v češtině.

O některé jazykové mutace se nám starají přímo rodilí mluvčí, máme tak přehledy o potřebných změnách přímo z první ruky. Všechny potřebné formality (GDPR, EET a další zákonitosti) tak včas připravíme.

                

Můžete si rovněž vybrat z moderních responzivních šablon, kterých Webareal v současnosti nabízí 23. Všechny lze barevně vyladit pomocí CSS, případně poupravit zobrazení. Není nutné, abyste měli grafické dovednosti, spousta úprav se dá udělat přímo v nastavení administrace e-shopu. S případnými složitějšími zásahy vám pomůže naše grafické oddělení, které se tak postárá o vyladění šablony tak, jak si představujete.

V našem e-shopovém řešení nemusíte připlácet za základní funkce, za které si spousta jiných krabicových řešení účtuje další poplatky. Ty by totiž měl mít každý e-shop již v základní verzi. Jaké funkce tím myslíme?

 

  • 15 dnů na vyzkoušení zdarma
  • 14 zbožových porovnávačů (Heureka.cz, Zbozi.cz, Google nákupy a další)
  • 11 platebních bran
  • 18 dopravních společností
  • Podpora EET
  • Podpora GDPR
  • Zákaznická podpora písemně i telefonicky
  • Vlastní přístup a oprávnění​ ke správě e-shopu pro jednotlivé zaměstnance
  • A mnoho dalších

 

Jaké výhody má systém Webareal oproti konkurenci? 

  • Možnost provozovat lokalizovaný e-shop ve více jazykových mutacích
  • Automatická ​aktualizace skladu včetně ​napojení více e-shopů na jeden sklad
  • E-mailová i telefonická zákaznická podpora v 5 jazycích
  • Prodejní tlačítko​, které umožní nakupovat Vaše produkty i mimo Váš e-shop.
  • Pomocí API ​lze Webareal propojit s jakoukoliv další aplikací a tak rozšířit jeho funkčnost nebo jej automatizovat a šetřit ​ nejen Váš čas, ale i čas Vašich zaměstnanců
  • Možnost ​dropshippingu ​(provoz e-shopu bez vlastního sortimentu)
  • Možnost ​fulfillmentu ​(uskladnění produktů a vyřizování objednávek za Vás)
  • Plně responzivní administrace pro správu e-shopu z jakéhokoliv zařízení

 

A jak je to tedy s cenou? Opravdu lze mít e-shop již od 180 Kč měsíčně? 

 

Ano, e-shop skutečně můžete provozovat již od 180 Kč + DPH. Naše společnost oceňuje věrnost, proto nabízíme při platbě na pět let výraznou slevu.

Klasická měsíční platba u tarifu START vychází na 349 Kč + DPH měsíčně. Pokud však myslíte provoz eshopu vážně, určitě tušíte, že úspěch se nedostaví jen tak hned, ale bude potřeba měsíce a spíš roky pracovat na brandu, indexaci a budování klientské základny a důvěry.

Rozhodnete-li se tedy objednat pronájem e-shopového systému na 5 let dopředu, získáte provoz v přepočtu za pouhých 180 Kč + DPH měsíčně. Veškeré informace o našich tarifech a cenách naleznete zde.

Nevyhazujte zbytečně finance za předražená e-shopová řešení, když to jde levněji se stejnou kvalitou. Zbylé finance tak můžete investovat například do marketingových aktivit, díky kterým rozjedete Vaše podnikání na maximum.

Epizoda 4

Jak ušetřit na nákladech za online podnikání?

Bez e-shopu nebo aspoň webové prezentace se dnes žádné podnikání neobejde. Můžete se však ztratit v nepřeberném množství řešení. Jaké zvolit, abyste při tvorbě a především další údržbě tohoto nezbytného kanálu nezaplatili příliš mnoho, vám představíme v tomto článku.

Vezměme si 2 běžné případy drobných až středních podnikatelů. Tedy člověka podnikajícího na živnostenský list jako přivýdělek k zaměstnání, k mateřské nebo sólo podnikatele s obratem někde do 1 milionu korun ročně a pak firmu s 5–15 zaměstnanci. Pro oba tyto typy podnikání lze zajistit vlastní webovou prezentaci už za 83 Kč měsíčně pomocí zombeek.cz nebo provoz e-shopu od 180 Kč měsíčně na webareal.cz.

Je takto levné řešení skutečně dobrá volba?

Řešení na míru

Pokud budeme uvažovat větší firmu s desetimiliónovými obraty ročně, určitě se vyplatí nechat si vytvořit vlastní web i e-shop na míru. Je ale potřeba počítat s tím, že i když se weby na míru dají vytvořit již od hranice 20.000 Kč, skutečný kvalitní web začíná někde na dvojnásobku. S e-shopy je to podobné, cena při řešení na míru však startuje přibližně na 100.000 Kč.

Tím to ale zdaleka nekončí. S vývojem zákonů a technologií (SSL, GDPR, OSS apod.) je potřeba vytvořené řešení udržovat. Pokud máte šťastnou ruku při výběru dodavatele aplikace, může se správa pohybovat v tisícikorunách měsíčně. Pokud ale dodavatel například přestane fungovat nebo přestane v rámci vypršení záruční lhůty ručit za svůj produkt, čeká vás počáteční investice s jiným dodavatelem znovu.

Tento typ řešení je tedy poměrně nákladný a pro menší firmy a jednotlivce se příliš nehodí.

Pronájem balíkového řešení

Existuje však možnost nevyvíjet aplikaci úplně od píky, ale pronajmout si připravenou šablonu webu či e-shopu a pouze si jí nastavením uzpůsobit pro své podnikání. Toto je ideální řešení pro menší podnikatele, neboť zlomkovou cenou pronájmu sdílí náklady na vývoj drahé aplikace s jejími ostatními uživateli.

Pokud jde o webovou prezentaci, jen těžko budeme hledat jednodušší a levnější možnost s českou podporou, administraci a vlastní doménou, než je již zmíněný zombeek.cz za 83 Kč měsíčně.

S e-shopem je to trochu komplikovanější – je totiž potřeba zohlednit více parametrů (zákaznickou podporu, propojitelnost, podporu plateb, doprav, účetnictví, apod.). Pokud se podíváme na český trh, tak jedno z cenově nejdostupnějších a zároveň kvalitních řešení je systém webareal.cz. Nejen, že si jej můžete vyzkoušet na 15 dnů zdarma pomocí pár kliknutí, ale dodavatel systému Bohemiasoft, s.r.o. s 13 letou tradicí bude Váš e-shop aktualizovat dle vývoje a potřeb trhu i nadále, a to v rámci ceny pronájmu.

Co tedy nejčastěji menší firmy pro chod e-shopu řeší a co vám webareal.cz umí nabídnout:

  • Tvorba e-shopu – sami si můžete nastavit jednu z 23 responzivních šablon nebo využít profi grafiků a zákaznické podpory, kteří s prvotním přizpůsobením e-shopu pomohou.
  • 11 platebních bran a 18 dopravní společnosti
  • Nespočet prodejních kanálů, mezi které patří klasické feedy pro zbožové porovnávače (Heureka, Zbozi, Google nákupy apod.), moduly pro sociální sítě a funkce pro rozesílání hromadných e-mailů, ale i netradiční prodejní tlačítko, které umožní nakupovat Vaše produkty i mimo Váš e-shop.
  • 9 jazykových mutací pro expanzi do zahraničí
  • Napojení na účetní systémy Pohoda, Money S3, Ekonom
  • Automatická aktualizace skladu od dodavatele i napříč všemi Vašimi e-shopy
  • Podpora EET & GDPR
  • E-mailová i telefonická zákaznická podpora
  • Pomocí API lze Webareal propojit s jakoukoliv další aplikací a tak rozšířit jeho funkčnost nebo jej automatizovat a šetřit čas Váš / Vašich zaměstnanců
  • Vlastní přístup a oprávnění ke správě e-shopu pro jednotlivé zaměstnance
  • Automatické párování plateb z účtu
  • Společný sklad a úpravy produktů z jedné administrace pro více e-shopů

To vše za cenu pronájmu e-shopu, a to 180 Kč měsíčně v tarifu Start při předplatném na 5 let. Nejčastěji však uživatelé volí roční platbu v tarifu Profi s dalšími výhodami za 391 Kč měsíčně. Za příplatek lze využít i možnosti fulfillmentu (uskladnění produktů a vyřizování objednávek za Vás) nebo dropshippingu (provoz e-shopu bez vlastního sortimentu).

Srovnání ceny dalších balíkových řešení e-shopu

Podobných systémů jako Webareal je samozřejmě na trhu více. Podívejme se na cenové srovnání s těmi nejčastějšími oproti nejdražšímu tarifu Profi při roční platbě za 4.690 Kč ročně:

 

 

Systém (tarif)

 

 

Cena pronájmu (na 1 rok)

 

 

Úspora na Webarealu (za 1 rok)

 

Shoptet (Enterprise) 39.936 Kč + 35.246 Kč
Eshop-rychle (Business)

 

 

7.900 Kč + 3.210 Kč
Fastcentrik (Plus) 23.364 Kč + 18.674 Kč

Možnost převést Váš stávající e-shop na Webareal

Pokud se teprve rozhodujete, kde svůj e-shop provozovat, začít na Webarealu je snadné. Ale co dělat, pokud již máte jiné řešení, ale vývoj ustrnul nebo cena neodpovídá dodaným službám? Řešením je přechod na Webareal pomocí jednoduchého návodu, který zvládnete i Vy sami. Návod přesunu e-shopu myslí nejen na produkty, kategorie a registrované zákazníky, ale i na důležitý přesun URL adres. Návod na přesun eshopu na Webareal naleznete zde.

Chci také eshop od Webarealu

Epizoda 5

Zombeek.cz – Vlastní web během 10 minut

Pokud přemýšlíte o vlastních webových stránkách pro prezentaci vaší firmy, projektu nebo koníčku, Zombeek může představovat to správné řešení. Díky tomuto systému můžete mít profesionální webové stránky s moderním vzhledem a responzivní šablonou i administrací. Přitom není potřeba znalostí programovacích jazyků – web si tak může vytvořit i naprostý začátečník.

Systém Zombeek pracuje na principu Drag&Drop. V administraci jsou tak již vytvořeny speciální bloky (formuláře, mapy, ceníky, textová pole apod.), které pouze přesunete přímo do vašich stránek podle potřeby a web tak jednoduše seskládáte. Následně pak můžete upravovat texty, obrázky a máte hotovo. Web si tak snadno může vytvořit doslova každý.

Stránky jsou dostupné dokonce ve čtyřech jazykových mutacích. V nabídce tak naleznete češtinu, slovenštinu, angličtinu či maďarštinu. Technická podpora je dostupná v češtině, angličtině i maďarštině. Není tedy problémy, aby si u nás stránky založili i cizinci.

Webové stránky si na Zombeek.cz můžete vytvořit zcela zdarma, a to na neomezeně dlouhou dobu nebo za pouhých 1000 Kč + DPH ročně s vlastní doménou druhého či třetího řádu. Více informací ohledně poskytovaných možností naleznete zde.

Každé profesionální stránky by měly mít i e-mailové adresy s vlastní doménou, a i to systém zombeek nabízí. Pokud si objednáte tarif Bez starostí, můžete si pod vlastní doménou založit až 5 e-mailových adres. E-mailové adrese na vlastní doméně vždy zákazníci více důvěřují než adrese založené na Seznamu, Gmailu či u dalších společností.

Jelikož se naše společnost zabývá i tvorbou e-shopových řešení (Webareal.cz a jeho jazykové mutace), je systém zombeek připraven na propojení s e-shopem. Jednoduše tak například můžete napsat článek například o tom, jak pečovat o koženou obuv a k tomuto článku přidat produkty (v tomto případě kožené boty) z e-shopu, které může zákazník zakoupit již na webových stránkách přímo v daném článku. V posledním kroku objednávky je zákazník přesměrován na e-shop, kde vyplní dopravu, platbu, fakturační údaje a je hotovo. Jedná se tak i o skvělého pomocníka v prodeji, a nejen pro prezentace.

Pokud stále váháte, zda je pro vás systém zombeek to pravé, není nic jednoduššího než si založit verzi zdarma a vše si vyzkoušet na vlastní kůži. Pokud si nebudete s něčím vědět rady, neváhejte se obrátit na naši technickou podporu, která je dostupná každý všední den od 8 do 16 hodin na e-mailu info@zombeek.cz.

Epizoda 6

Jak šetřit čas a efektivně provozovat eshop?

Jak se říká, čas jsou peníze. Platforma Webareal vám díky novým funkcím a službám může nejen ušetřit čas, ale umožnit efektivní provoz vašeho e-shopu. Jak přesně? To si ukážeme v následující epizodě.

Fulfillment

Kromě e-shopové platformy, Webareal nabízí službu fulfillment. O co se jedná? Jde o skladování a rozesílání položek, které si vaši zákazníci objednají. V praxi to funguje tak, že nám obchodník zašle položky, které na svém e-shopu nabízí, my je naskladníme a následně při přijetí objednávky zabalíme a odešleme přímo zákazníkovi. E-shopař se tak nemusí zabývat logistikou nebo skladováním. Čas, který ušetří, může věnovat například marketingu nebo jiným aktivitám.

Pokud vás tato možnost zajímá, více se dozvíte zde: https://www.skladproeshopy.cz/

 

Automatické párování plateb 

Mezi funkce systému Webarel, které může zákazník využít, patří například automatické párování plateb. Není tak nutné přihlašovat se do internetového bankovnictví a kontrolovat a párovat každou platbu ručně. Stačí si jen tuto funkci aktivovat a systém provede párování za vás. Každá objednávka, která zaplacena převodem, bude kontrolována systémem. Pokud platba dorazí na váš účet, rozsvítí se u takové objednávky zelený balónek, který indikuje přijatou platbu. Díky tomu můžete bez obav odeslat objednávku.

Zjistěte o této funkci více na: https://blog.webareal.cz/automaticke-parovani-plateb-z-uctu/

Prodej zboží v zahraničí

Pokud chcete prodávat produkty v zahraničí, Webareal je na tuto variantu připraven. Nabízí tak devět jazykových mutací, ze kterých si stačí jen vybrat. Každá jazyková mutace slouží jako jednotlivý e-shop. S funkcí společné sklady však není potřeba řešit sklad u každého e-shopů zvlášť – jednoduše vyplníte produkt jenom na jednom e-shopu a propíšete jej i do zbylých jazykových verzí. Produkty se tak například mohou hromadně naskladňovat atd.

Zaujala vás funkce Společné sklady? Dočtěte se více zde: https://blog.webareal.cz/spolecna-sprava-produktu-spolecny-sklad/

 

Automatický import

Pokud odebíráte produkty od dodavatele a máte možnost získat XML feed produktů, není pro vás nic jednoduššího než využít automatický import. Nastavením importní mapy tak přesně určíte, co chcete ze souboru do e-shopu nahrávat a následně i aktualizovat. Nemusíte tak kontrolovat skladovost, zakládat nové produkty ručně a spousty dalších výhod.

 

Využijte brigádníků

Výraznou úsporu času mohou představovat také brigádnici. Ti se vám mohou starat například o SEO, psaní článků nebo pomáhat s fakturací. Pro tyto účely Webareal nabízí funkci multilogin. Tato funkce umožňuje přístup jednotlivým uživatelům pod vlastními přihlašovacími údaji pouze do sekcí, které jim povolíte. Můžete tak mít jistotu, že brigádník, který se stará o psaní článku, nebude zasahovat do objednávek apod. Rovněž si můžete kontrolovat co jaký brigádník přesně udělal nebo zda pracoval tak, jak si to zapsal do časového itineráře.

 

Už jste se přesvědčili, že je Webareal pro Vás ta správná volba? Neváhejte si zaregistrovat testovací e-shop na 15 dní zdarma a vše vyzkoušet na vlastní kůži.

Epizoda 7

Nová šablona TITANIUM

Cílem vašeho e-shopu je získat co nejvíce objednávek, co nejvíce zákazníků a tím i dosažení co největšího zisku. Webareal vám nabízí jednu z rychlých možností, jak toho dosáhnout, pomocí nové šablony Titanium se spoustu zajímavých funkcí.

Proč chtít tuto šablonu?

Šablona Titanium je první z řady nových, revolučních šablon systému Webareal. Přináší nové funkce, které starší šablony nemají a do budoucna nově vyvíjené moduly budou dostupné a odladěné především pro tuto novou řadu.

Stará známá obchodní poučka praví, že „obal prodává“. Šablona Titanium toto pravidlo ctí a vašemu e-shopu bude slušet. Kromě vzhledu navíc obsahuje množství zajímavých funkcí, které by vám měli pomoci k vyššímu počtu objednávek.

Zobrazit šablonu TITANIUM

1. UX design

Největší důraz při návrhu nové šablony byl kladen na UX design celé šablony. Webareal přizval k tvorbě šablony několik UX odborníků, kteří pomohli s celkovým návrhem a ergonomií ovládání šablony, vyladili s nimi celý objednávkový proces a další jednotlivé části šablony tak, aby šablona Titanium byla na českém trhu skutečně kvalitní volbou pro úspěšné e-shopy.

2. Dokonalá responzivita

V dnešní době již většina internetových objednávek vzniká přes mobilní telefon nebo jiné přenosné zařízení. Šablona proto funguje na principu “Mobile First”. Tento způsob navrhování uživatelského rozhraní upřednostňuje rozvržení šablony navržené přímo pro mobilní zařízení a teprve poté se optimalizuje pro desktopovou verzi webu. Produkty jsou například vždy ideálně zobrazeny přes celou šířku mobilu a uživatelé si tak mohou lépe prohlédnou přesně ty, které je zajímají.

3. Přehledné horizontální menu

Šablona Titanium obsahuje horizontální menu, které je vhodné jak pro několika položkové menu, tak i pro menu s rozsáhlou strukturou a velkým počtem kategorií a podkategorií. Webareal dosáhl velmi příjemného ovládání a uspořádání všech úrovní menu tak, aby bylo použitelné v různě velkých eshopech. Navíc je možné u kategorií nahrát obrázek, který dobře poslouží pro rychlou orientaci zákazníka.

4. Kontakty v košíku

Zobrazené kontakty v objednávkovém procesu mohou pomoci váhajícím zákazníkům s rozhodnutím, zda si skutečně zvolený produkt nakonec objednají nebo ne. Na místě, kde se nejčastěji rozhodují, zda objednávku dokončí nebo ne, najdou tak zákazníci kontakty, které mohou přispět k větší důvěryhodnosti vašeho e-shopu. Rovněž také jde o skutečný kontakt pro získání doplňujících informací o prováděné objednávce.

5. Vylepšené vyhledávání

Fulltextové hledání doznalo vylepšené zobrazení – a to jak v rychlém hledacím dialogu (který byl rozdělen vertikálně na produkty a kategorie), tak i v kompletním výpisu všech dohledaných výsledků.

6. Nové produktové boxy

Byla přeskupena celá struktura produktových boxů. Nově tak můžete přímo z boxu přidávat do košíku více kusů najednou, nové podoby doznaly i štítky a hvězdičkové hodnocení produktů. Dominujícím prvkem a barvou celého boxu je nyní nákupní tlačítko “Koupit”, které tak uživatele “vyzývá” k provedení nákupního případu.

7. Přehlednější detail produktu

Detailní informace rozhodují o tom, zda se z návštěvníka vašeho e-shopu stane nakupující. Šablona tak nabízí všechno přehledněji ohledně produktu a ve všech rozlišeních.

Jednotlivé obrázky produktů je možné zobrazovat klikáním na šipky vlevo/vpravo nebo ještě jednodušeji pomocí myši nebo prstu mezi sebou posunovat. Což jistě zákazníci ocení především na mobilu. V detailu produktu je celá řada dalších vylepšení, které si však sami nejlépe vyzkoušíte na skutečné živé ukázce šablony.

8. Pop-up okno pro vložení produktu do košíku a upsell produkty

Po kliknutí na tlačítko “Koupit” vyskočí pop-up okno se zvoleným produktem, odkud je následně možné přesunout se buď do košíku nebo pokračovat v nákupu. Pokud k produktům přidáte související produkty, budou tyto zobrazeny pod objednávaným produktem. A nakupující si tak mohou dokoupit produkty, které s nákupem korespondují. Opět tedy další šance na větší hodnotu celkové objednávky.

9. Přehledný objednávkový proces

Celý objednávkový proces je složen ze 4 kroků. V jakém kroku se aktuálně nachází a co ještě chybí do dokončení objednávky, je vždy vidět v horní horizontální liště. Ve všech krocích tak zákazník vždy přehledně vidí, co si objednal, kontaktní údaje na podporu e-shopu a není ničím odváděn a rozptylován od jeho cíle – dokončení objednávky.

10. Rekapitulace objednávky

Ve třetím kroku objednacího procesu jsou nově přehledně zobrazeny dodací a fakturační údaje a souhrn prováděné objednávky. Zákazník se tak může ujistit, že všechny údaje zadal správně a objednávané zboží je přesně to, co si objednat chtěl. Vše ve velmi minimalistickém grafickém rozvržení – opět podřízeno co nejlepšímu úspěchu pro dokončení objednávky zákazníkem.

11. Provázanost poštovného a dopravy

Závislost způsobů platby na zvoleném druhu doručení byla graficky lépe zvýrazněna. Varianty platby, které nejsou dostupné, jsou po volbě doručení deaktivovány.

12. WebP obrázky pro zrychlení

Používáním formátu .WebP zmenšíte až o 1/3 datovou velikosti obrázků a zrychlíte tak načítání vašeho eshopu. Více podrobných informací o této skvělé možnosti najdete v samostatném článku.

13. Horizontální karusel

Při procházení e-shopu na mobilu není nic protivnějšího než dlouhatánská stránka a nekonečné rolování. Mnohdy to až může zcela odradit od dalšího průzkumu e-shopu. U Webareal si jsou tohoto problému vědomi, proto připravili na několika místech možnost horizontálního posouvání produktů (rychlé scrolování zleva doprava prstem na mobilu). Toto atraktivní vylepšení naleznete například na úvodní stránce v sekce Novinky, Nejprodávanější, Akční produkty nebo v detailu produktu u souvisejících produktů a galerie obrázků.

14. Moderní patička a políčko pro sběr newsletterů

Pruh pro sběr newsletterů i patička jsou nyní graficky vyváženější a přehlednější. I v současné době se vyplatí udržovat s vašimi zákazníky pravidelný emailový kontakt. Vyplatí se to, protože náklady na získání nového nakupujícího mnohonásobně převyšují náklady na udržení zákazníka již existujícího.

15. Štítky, hodnocení a energetické štítky

Upoutejte návštěvníka e-shopu. Přidejte k produktu vlastní štítky, informaci o výši slevy, v případě prodeje elektro zboží můžete také přidat energetický štítek.

Jen si porovnejte, který produkt by vás na první rychlý pohled spíše upoutal – ten vlevo nebo vpravo?

16. Cookies lišta a vstupní potvrzovací formulář

Na většině ostatních šablon máme totožný proužek s informací o souborech cookies. Grafici se vytáhli a vytvořili něco přijatelného, co nehyzdí šablonu. Ale jde o dočasné řešení, od příštího roku zřejmě budou pravidla pro cookies lišty opět jiná.

Obdobného redesignu se dočkal i formulář, který se zobrazí při prvním vstupu na stránky, kde například musíte potvrdit, že je vám 18 let.

17. Dopočet do dopravy zdarma

Jako dobrý argument pro navýšení objednávky bývá nastavená minimální částka, od které zákazník neplatí dopravné. Tento prvek byl proto zvýrazněn v košíku a po získání dopravy zdarma je navíc zákazník i odměněn drobným “oslavným” grafickým efektem.

18. Plovoucí nákupní košík

Jak v desktopové verzi, tak i v mobilním rozlišení je odkaz na košík stále k dispozici v pravém horním rohu. A zákazník tak má vždy rychlou možnost, jak dokončit objednávku.

19. Blog

Naprosto nové grafické podoby doznal také blog. Nyní je mnohem přehlednější a plně využitelný pro zlepšení SEO vašeho e-shopu.

20. Cena, rozšiřitelnost a budoucnost

Šablona Titanium je sedmou šablonou ze skupiny Profi šablon. Zároveň je ale první vlaštovkou z nové řady revolučních šablon. Brzy budou následovat šablony další s podobnou strukturou a designem. První na řadě bude šablona s levým vertikálním menu.

Šablona Titanium je bez příplatku dostupná v tarifech Profi a Exclusive. Nyní vám již tedy nic nebrání v tom, abyste novou šablonu nasadili na váš stávající e-shop.

Zobrazit šablonu TITANIUM