Když vám zákazníci málo utrácejí, řešení má Incomaker
Nástroj Incomaker e-shopům automatizuje digitální marketing. Sbírá data, chytře profiluje zákazníky a nabízí jim produkty, které si pravděpodobně budou chtít koupit. Výhodou pro marketéra je bezpracnost – když se jednou systém nastaví, marketér se o něj už v podstatě nemusí starat. Incomaker svému software věří natolik, že zákazníkům garantuje návratnost jejich investice. O tom, jak Incomaker funguje, a pro koho se může hodit, jsme si povídali s ředitelem společnosti Incomaker, Tomášem Šalamonem.
K čemu Incomaker slouží a proč by ho firmy měly využít?
Incomaker s pomocí umělé inteligence nabízí zákazníkům e-shopu pro ně relevantní produkty. Mailem, na sociálních sítích či dalších kanálech nebo přímo v samotném e-shopu.
Vysvětlím to na příkladu: zákazník přijde na váš e-shop, prohlíží si zboží a ukazuje mu přímo online relevantní produkty, o které může mít zájem. Pokud si nic neobjedná, pošle mu mail, ve kterém mu objednávku připomene. Přes e-mail mu také pravidelně posílá nabídky produktů přímo na míru daného zákazníka. Zákazník potom nakupuje a třeba utrácí hodně peněz, ale po čase se odmlčí. Incomaker jej tedy osloví a nabídne mu třeba slevový kupon, aby jej „reaktivoval“. Různých marketingových scénářů umí Incomaker nepřeberně, ale lze jej samozřejmě využít i pro obyčejné mailové kampaně.
Díky tomu generuje e-shopu dodatečné tržby. A to s nepatrnými náklady ve srovnání s cenovými srovnávači nebo PPC reklamou.
Takže Incomaker lze využít místo webové reklamy?
Nejlépe funguje v kombinaci s ní. Od marketérů či majitelů e-shopů často slýcháme, že dávají obrovské peníze do Heuréky, Skliku, či do Googlu a jsou na nich v podstatě závislí. Takové e-shopy však dělají prakticky jen akviziční marketing, tedy získávání nových klientů, a zákazníky, kteří už je znají, nechávají často „ležet ladem“. Přitom daleko snáze prodáte lidem, kteří už vás znají, protože nemusíte budovat důvěru od nuly. Incomaker z nich pomůže vytvořit komunitu, které e-shop prodává napřímo a zlepší návratnost investic do propagace.
Jak si tedy mohu fungování Incomakeru v praxi představit?
Představte si, že máte například e-shop s přírodními léčivy a k tomu ještě blog o zdraví. Přijdete na stránky a hledáte dejme tomu něco o vysokém tlaku. Incomaker pak na vás přednostně cílí maily s články o srdci a vysokém tlaku a k tomu rovnou nabízí příslušné relevantní léčivé prostředky – a to úplně automaticky. Marketér nebude nikdy schopen stvořit deset tisíc individuálních mailů najednou, navíc s obsahem každému zákazníkovi na tělo. Pokud potom zákazník produkt kupuje pravidelně, Incomaker jej umí automaticky upozornit, že mu asi bude docházet a že by si měl zásobu doplnit.
Bez nutnosti zásahu do e-shopu dokáže Incomaker také vykouzlit vyskakovací okno, které můžete použít k získání kontaktu, odpovědi na dotaz nebo třeba k upozornění na slevovou akci. Dobrou taktikou je sbírat tímto způsobem kontakty výměnou za nabídku slevového kuponu. A pokud jej zákazník nevyužije, Incomaker ho upozorňuje, dokud mu akce nevyprší.
Emaily jsou jen jedna stránka věci – Incomaker umí vkládat obsah do sociálních sítí, využívat k marketingu SMS či přímo na e-shopu zákazníkovi vybírat a ukazovat relevantní zboží, aniž by bylo nutné kvůli tomu upravovat samotný e-shop a mnoho dalšího.
Zákazníci mohou marketingovou automatizaci s Incomakerem snadno vyzkoušet. Stačí přijít na náš web a založit účet zdarma.
O zákaznících tedy zpracováváte hodně informací. Jak jste na tom s GDPR?
Samozřejmě se pohybujeme přísně v rámci zákona. Ochrana dat je naprosto klíčová pro důvěru zákazníků. Vše potřebné ale mívají e-shopy už zpravidla dobře ošetřeno ve svých všeobecných podmínkách, protože i jiné marketingové kanály používají srovnatelné technologie. V případě pochybností umíme pomoci.
Pro koho se Incomaker může hodit?
Incomaker pro e-commerce je produkt speciálně pro e-shopy. Naše služby využívají jak firmy používající velká e-commerce řešení se stovkami tisíc položek, tak e-shopy úplně maličké.
Incomaker funguje dobře pro nejrůznější druhy zboží v B2B i B2C. Umíme skvěle obsloužit i e-shopy, které operují v různých zemích, používají různé měny či pracují s různou úrovní cen, například velkoobchody.
S jakými e-shopy mohou lidé Incomaker propojit a jak to probíhá?
Incomaker je možné propojit s prakticky jakoukoli e-shopovou platformou či e-shopem vytvořeným na míru. V Čechách nás využívají zákazníci na populárních platformách, jako je Shoptet, Prestashop, UPGates, Kupshop, Oxyshop, Fastcentrik, Magento a další. Výhodou Incomakeru je flexibilita rozhraní, která umožňuje snadné propojení skoro s čímkoliv. Kromě e-shopů třeba také s blogy na systému WordPress či Drupal a spousty dalších.
Jak funguje Incomaker po propojení s e-shopem?
Po propojení se do Incomakeru automaticky naimportují všechna potřebná data od kontaktů, přes produkty, kategorie, historii objednávek, slevové kupony a všechno ostatní. Od té chvíle sleduje každou událost na e-shopu, každý klik, zkrátka chování zákazníka na e-shopu.
Pak už jen stačí nastavit kampaně. Prvotní nastavení systému je jednoduché. Pokud si vyberete jednu z běžných šablon, obnáší to jen pár kliknutí. Pokud máte jasnou představu, jak mají Vaše kampaně fungovat, v Incomakeru nenarazíte na žádná omezení. Naši zákazníci si mohou implementaci udělat sami nebo si ji nechat provést od nás nebo některého z našich partnerů.
Dá se na automatizaci spolehnout?
Myslím, že o tom nejlépe hovoří výsledky. Zákazníkům garantujeme návratnost investice. Dáváme jim tak záruku, že nejpozději po 6-8 týdnech, kdy se naše algoritmy „vycvičí“, začne Incomaker e-shopu vydělávat víc, než jsou náklady na něj. U jiných marketingových kanálů nikdy nevíte, zda nejde o vyhozené peníze a přemýšlíte v rovině nákladů. V případě Incomakeru můžete přemýšlet v rovině zisku. A my víme, proč to garantovat můžeme.
Jak vlastně celý tento nápad vznikl?
Incomaker vznikl v roce 2015 jako česko-portugalský startup, který vyvinul systém pro marketingovou automatizaci založenou na umělé inteligenci. Jádro týmu předtím pracovalo v oblasti systémů pro internetový hazard a na svých zkušenostech postavilo nový systém. V roce 2016 jsme pak obdrželi prestižní grant z fondu Horizon 2020 Evropské unie pro nejinovativnější projekty, na který v Čechách dosáhlo minimum firem.
Jaké byly začátky s touto službou a jak si vede dnes?
Zpočátku nebyl Incomaker tolik specializovaný, ale postupem času jsme na platformě vytvořili několik odvětvových produktů. O Incomaker pro e-commerce jjsme hovořili. Incomaker pro online média je řešení, které používají média pro personalizaci obsahu a automatizaci newsletterů. Tuhle technologii používá třeba i Česká tisková kancelář. Máme ale i produkty pro další odvětví, nejvíc ale rosteme v e-commerce.
Chystáte něco nového do budoucna?
Každý měsíc přidáváme nové funkcionality, další marketingové kanály a integrace s dalšími typy e-shopů a dá se říct, že novinky chrlíme neustále. Velkým tématem, na kterém pracujeme průběžně je, jak takhle robustní nástroj udržet snadno ovladatelný zejména pro nové uživatele. Konečně, každý si může zdarma založit účet a Incomaker vyzkoušet.