logo
hero left top hero right bottom
Zpět na seriály

AffilBox

Affiliate marketing pro e-shop krok po kroku
Epizoda 1

Co je affiliate marketing?

Affiliate marketing je druh výkonnostního marketingu, který funguje na principu doporučení. Výkonnostní znamená, že platíte až za provedený výkon (přivedeného zákazníka) a neplatíte dopředu za kliky nebo zobrazení, jako je tomu u PPC reklamy na Googlu, Seznamu nebo Facebooku.

Jak to celé funguje?

Na affiliate trhu se potkávají inzerenti (e-shopy, služby, saas aplikace…) a affiliate partneři (magazíny, cashback portály, zájmové weby, recenzní weby, influenceři, atp…).

Affiliate partneři propagují produkty inzerentů a pokud přivedou zákazníka, náleží jim za to provize, jako odměna za doporučení. Inzerent tedy neplatí nic dopředu a tím je affiliate marketing jeden z nejlepších a nejlépe měřitelných marketingových kanálů.

Na affiliate trhu existuje ještě jeden subjekt, který je zde pro ulehčení práce inzerentů i affiliate partnerů. Tuto osobu můžete na trhu identifikovat pod označením affiliate manažer.

Tento marketingový specialista má za úkol udržovat obě strany affiliate trhu spokojené. Náplní jeho práce je pro inzerenta shánět nové partnery a motivovat ty současné. Pro affiliate partnery zajišťuje zase to, že mají dostatek propagačních materiálů, že je zde osoba, na kterou se mohou obrátit, a že jim peníze budou přicházet včas.  

Proč byste měli affiliate marketing využít pro svůj e-shop?

Affiliate marketing má hned několik výhod, proč jej využít. Nicméně jako u každého marketingového kanálu jsou zde i některá úskalí.  

 


Výhody affiliate marketingu

1) Měřitelnost marketingového kanálu

Affiliate marketing je skvěle měřitelný. Díky tomu, že platíte pouze za přivedeného zákazníka, který zboží nevrátí, jsou vaše náklady na objednávku pořád stejné v čase (můžete tohle říct o jiných marketingových kanálech?).

2) Optimalizace pro vyhledávače

Affiliate partneři mají obvykle silné weby, které mají určitou autoritu. Proto když máte affiliate program a v něm řekněme 20 partnerů, kteří na vás odkazují, je to silný signál pro vyhledávače, že váš e-shop je nalezení hodný.

3) Zvýšení povědomí o značce

Stejně jako u předchozího příkladu – představte si, že 20 partnerů propaguje vaše produkty a k tomu třeba doplní logo vašeho e-shopu či váš brandovaný banner.

Najednou jste viditelní na 20 na sobě nezávislých webových stránkách, zatímco vaše konkurence se pořád snaží získat zákazníky ze zbožových srovnávačů, kde jsou na jednom webu spolu s dalšími 10 e-shopy.

4) Influencer marketing jako součást affiliate programu

Pokud chcete začít pracovat s influencery, ale nevíte jestli cena, kterou si říkají za propagací je adekvátní, je zde řešení v podobě affiliate marketingu. Můžete influencerovi nabídnout, že první propagaci provede skrze výkonnostní marketing (třeba na týden). Pokud se osvědčí, můžete si jednoduše vypočítat náklady na propagaci tak, aby vám dávaly smysl.

5) Setrvačnost jako u žádného jiného marketingového kanálu

Affiliate marketing je specifický v tom, že zde pracujete s lidmi a ne s čísly. Trvá proto jej „rozjet“, ale jakmile se vám to podaří, může přinášet prodeje do vašeho e-shopu klidně i roky.  

 

Nevýhody affiliate marketingu

Affiliate marketing má velké množství výhod, ale bohužel je vyvažují také i některé nevýhody.

1) Pracujete s lidmi, ne s čísly

Affiliate marketing stojí a padá na affiliate partnerech. Aby váš affiliate program fungoval, musíte affiliate partnery pravidelně motivovat k propagaci vašich produktů. Žádný subjekt na trhu vám „nedodá“ zdarma affiliate partnery. Je potřeba affiliate partnery hledat a motivovat je k propagaci.

2) Pomalejší start

V případě, že se rozhodnete pustit se do affiliate marketingu, musíte počítat s tím, že bude chvilku trvat, než affiliate partneři přizpůsobí své propagace vašim produktům nebo vaší značce. Rozjezd affiliate programu tak může zabrat klidně i 6 měsíců.  


Začněte hned

Pokud u vás, stejně jako u nás, převažují výhody affiliate marketingu nad nevýhodami, začněte s ním ještě dnes. Nikdy nebyla vhodnější doba začít s affiliate marketingem, než právě teď, když je celé Česko nuceno fungovat online.

Pokud potřebujete se spuštěním affiliate marketingu poradit, ozvěte se nám a naši AffilBox profíci se o vás postarají.

Nejste ještě rozhodnuti? Můžete se těšit na další díl seriálu, kde začneme s praktickými kroky tvorby vlastního affiliate programu. V dalším díle se podíváme na výhody a nevýhody affiliate softwaru a affiliate sítě.

Epizoda 2

Jak vybrat řešení pro affiliate marketing?

Affiliate marketing stejně jako víceméně všechny jiné marketingové kanály potřebuje ke svému fungování technologii v podobě affiliate softwaru.

 

Obecně při výběru tohoto řešení máte 3 možnosti: vlastní vývoj, SaaS aplikace (například AffilBox) a affiliate síť. Pojďme si probrat výhody a nevýhody každého z nich:

 

1) Vlastní vývoj

Výhody:

 

– nespoléháte se na technologii 3. strany

– máte funkce a parametry vytvořené na míru

 

Nevýhody:

 

– na CZ/SK trhu vás pravděpodobně bude vývoj stát více, než jste schopni získat z tržeb affiliate marketingu

– pokud nemáte zkušenosti z oboru, pak nevíte jaké funkce a parametry affiliate partneři potřebují

– buď zadáte práci vašim developerům, kteří tak nemohou dělat důležitější práci na vašem byznysu, nebo najmete dražší externí vývojáře

– než své řešení vyvinete, mohli jste už dávno vydělávat peníze na jiných možnostech affiliate programu

 

Tip AffilBoxu: V případě, že máte miliony obratu na affiliate marketingu každý měsíc a interní developerský tým, pak se vám vyplatí přemýšlet o vlastním řešení. Do té doby je výhodnější využívat již zaběhnuté systémy.

 

2) Affiliate síť

Affiliate síť je tržiště, kde se na jedné straně setkávají inzerenti (obvykle e-shopy) a na druhé straně affiliate partneři. Síť si bere provizi za každou objednávku, kterou affiliate partneři vytvoří affiliate inzerentům.

 

Výhody:

 

– partneři jsou na jednom místě a většinou můžete požádat síť o jejich oslovení

– síť má většinou vlastní affiliate správce, kteří se starají o váš affiliate program

 

Nevýhody:

 

– affiliate správce má obvykle na starosti i desítky programů a v jeho zájmu jsou výdělky affiliate sítě

– obvykle jsou nastaveny podmínky pro vstup e-shopu do sítě (například počet měsíčních prodejů či obratové podmínky)

– náklady na provoz programu mohou být znatelně vyšší díky provizi z obratu partnerů (často zde bývají i měsíční platby za vedení)

– vaše konkurence může a měla by se snažit získat partnery, kteří na síti propagují váš affiliate program

 

Tip AffilBoxu: Pokud je v affiliate síti větší počet vašich konkurentů, budou zde i partneři, kteří jsou schopni propagovat váš affiliate program.

 

3) SaaS software

AffilBox představuje řešení SaaS (software as a service). Funguje to na principu pronájmu licence na rok za pevně stanovenou částku. Neplatíte AffilBoxu žádné provize navíc, jen fixní roční částku (dle typu vaší licence).

 

Výhody:

 

– licence jsou levnější, díky úsporám z rozsahu

– partneři, které získáte a naučíte propagovat váš e-shop, zůstávají u vás a konkurence k nim nemá přístup z jednotné administrace

– nezáleží na velikosti e-shopu, affiliate program si může pořídit každý

– SaaS aplikace neustále vyvíjí nové funkce a vylepšuje současné

– téměř instantní spuštění partnerského programu (mohou to být řádově hodiny od rozhodnutí začít)

 

Nevýhody:

 

– musíte si sami získávat a motivovat partnery a celkově spravovat celý program nebo si musíte pořídit affiliate manažera

 

Tip AffilBoxu: Na základě historických dat ty programy, které mají affiliate manažera, fungují lépe a přinášejí více obratu. Proto my VŽDY doporučujeme mít affiliate manažera.

 

Pokud affiliate manažera nemáte, jsme schopni člověka ve firmě zaučit a nebo si můžete najmout jednoho z našich specialistů. Pokud máte agenturu, která se vám stará o marketing, zaškolíme ji zdarma!

 

Jak vybrat řešení pro affiliate marketing?

Než se pustíte do výběru affiliate řešení, měli byste si položit několik otázek, které vám v rozhodovacím procesu pomohou:

 

1) Mám čas na správu affiliate programu? Pokud nemáte, budete potřebovat affiliate manažera nebo člověka u vás ve firmě, který se o affiliate marketing bude starat.

 

2) Mají vaši konkurenti affiliate programy? Pokud ano, je vhodné zjistit, kde tyto programy mají umístěné a zjistit si podmínky pro vstup.

 

3) Jaký je váš rozpočet na affiliate marketing a cíle? Pokud chcete z affiliate marketingu udělat plnohodnotný firemní marketingový kanál, je potřeba se zamyslet dopředu, jaké budou očekávané výdaje na něj.

 

Tip AffilBoxu: Zavolejte si nebo napište do všech affiliate řešení a porovnejte si jednotlivé nabídky s ohledem na budoucí náklady, vaši konkurenci a možnosti affiliate managementu.

 

Pokud tápete v affiliate marketingu, neváhejte se nám ozvat na naši podporu.

Epizoda 3

Co je AffilBox?

AffilBox je marketingový nástroj, díky kterému si můžete vybudovat a spravovat vlastní affiliate program. Funguje na podobném principu jako například e-shopové řešení Shoptet, což znamená, že si software nemusíte kupovat za stovky tisíc a složitě instalovat někam na server. Veškeré technické zázemí je umístěno na serverech AffilBoxu a vy si pouze pronajímáte licenci na rok. 

 

V nájmu licence je obsaženo veškeré technické zázemí, pravidelné aktualizace systému, podpora ze strany AffilBoxu a propagace vašeho affiliate programu.

 

Jak AffilBox funguje?

AffilBox je prostředí, ve kterém se na jedné straně potkávají inzerenti (například e-shopy) a na straně druhé affiliate partneři (recenzní weby, cashback portály, influenceři, atp…). Partneři se zdarma registrují do vaší licence AffilBoxu, kde naleznou propagační materiály, díky kterým začnou váš e-shop propagovat.

 

V AffilBoxu si můžete nastavit výši provize, dobu platnosti cookies, přidat propagační materiály, jednoduše připravit vše potřebné dopředu a proto až se vám začnou registrovat partneři mohou začít ihned prodávat vaše produkty.

 

Co AffilBox umí?

AffilBox splňuje veškeré standardní i nadstandardní parametry, které byste čekali od affiliate softwaru. Podívejte se, jak AffilBox dopadl ve srovnání affiliate softwaru.

 

Jaké funkce najdete v AffilBoxu:

A mnoho dalších… Pokud vás zajímají všechny vlastnosti AffilBoxu, podívejte se na porovnání vlastností a nebo si aktivujte AffilBox na 14 dní zdarma!

AffilBox vám nejen pomůže zvyšovat váš obrat, ale ulehčí vám práci i našimi dodatkovými službami pro naše klienty.

 

V rámci podpory pro naše klienty nabízíme:

 

Proč si vybrat AffilBox pro váš affiliate program?

Máme pokročilé funkce s přesahem do offlinu. Neplatíte u nás provizi z obratu jako u konkurence, zaplatíte pouze jeden roční poplatek, bez ohledu na velikost e-shopu.

 

AffilBox není limitovaný velikostí e-shopu a může si jej pořídit naprosto každý.

 

Pokud zvažujete zřízení vlastního affiliate programu, ozvěte se nám.

Epizoda 4

Stavíme affiliate program krok za krokem

Před samotným technickým nastavením affiliate programu je potřeba stanovit podmínky affiliate programu. Jakou provizi budete vyplácet svým affiliate partnerům, jakou dobu cookies zvolíte a jaké materiály pro partnery jsou vhodné.

 

Výška provize

Výše provize musí být nastavena tak, abyste na prodeji neprodělali. Při výpočtu provize tak berte v potaz slevové akce, kupóny nebo výprodeje.

 

Výšku provize lze spočítat dvěma způsoby:

 

1) Výpočet provize na základě nákladů z jiných marketingových kanálů.

 

Příklad:

Průměrný náklad na objednávku z PPC reklamy činí 250 Kč. 

Průměrná výška objednávky je 1500 Kč.

 

Provize může být určena jako náklad na jednu průměrnou objednávku vyjádřený v procentech.

 

250/1500*100=16%

 

Provize pro partnera může být 16%.

 

2) Určení provize na základě konkurence.

 

Druhým způsobem je zjištění provize na základě dat konkurence. Na konkurenci na trhu se můžete podívat v největším affiliate katalogu v ČR a SK. 

 

Zde vyhledejte Vaši konkurenci nebo se podívejte do příslušné kategorie.

Provize by měla být alespoň stejná nebo vyšší, než nabízí konkurence. V případě, že provize musí být nižší, je potřeba partnerům komunikovat jinou unikátní výhodu (nejlevnější zboží, největší výběr, výhradní dodavatel, atp…)

 

Délka doby cookies

Doba platnosti cookies určuje dobu, po kterou zákazník může od prvního kliku na web objednat, a partner nakonec získá provizi. Pokud je doba cookies nastavena na 30 dní, pak affiliate partner má nárok na provizi 30 dní po prvním kliku na Váš web/e-shop. Stejně jako u výšky provize, lze dobu cookies určit dvěma způsoby.

Délka cookies podle Google Analytics

V Google Analytics lze dohledat dobu od prvního kliku na web do objednávky. Tedy cestu zákazníka. 

 

Tato doba se liší od produktu, e-shopu i období.

Délka cookies podle konkurence

Můžete také znovu využít katalog affiliate programů, najít konkurenční affiliate programy a nastavit platnost podle ostatních programů.

 

TIP AffilBoxu: Pokud stále tápete, pak můžete jednoduše zvolit “tržní standard”, což je 30 dní platnosti cookies.

 

Reklamní prvky pro partnery

Neboli materiály, které poskytujete Vašim affiliate partnerům a díky kterým jsou schopni Váš byznys propagovat.

 

Mezi reklamní prvky řadíme (sestupně podle použití):

  • affiliate odkaz
  • XML feed (platí hlavně pro e-shopy)
  • reklamní bannery (stejné, které používáte v jiných kanálech)
  • texty na recenze (nebo vzorové recenze)
  • reálné fotky pro partnery
  • iframy (spíše pro leadgen)

 

Jaké reklamní prvky zvolit se dozvíte také v našem rozsáhlém článku.

 

Technické nastavení Affiliate Programu

Když máme určenou výšku provize, dobu cookies a připravené reklamní prvky, je potřeba nastavit affiliate program.

 

Kroky, které je potřeba udělat:

 

1. Aktivujte si AffilBox na 14 dní zdarma

14 dní zdarma je určeno právě na nastavení affiliate programu a jeho spuštění.

 

2. Změňte URL affiliate programu, aby vypadal jako součást Vašeho byznysu

Pro správné fungování affiliate programu je potřeba si vytvořit subdoménu – adresu, na které se affiliate partneři budou do Vašeho affiliate programu přihlašovat.

 

TIP AffilBoxu: Vhodné názvy jsou například: affiliate.mujeshop.cz nebo partneri.mujeshop.cz a podobně.

 

Jak nastavit URL a propojit ji s AffilBoxem, jsme sepsali do tohoto návodu.

 

3. Vytvořte reklamní kampaň

Reklamní kampaň je základním stavebním kamenem každého affiliate programu. 1 reklamní kampaň = 1 e-shop/web. V základním AffilBoxu můžete mít až 5 kampaní (vhodné, když máte více e-shopů) a ve verzi PRO až 10 kampaní.

 

V levém menu klikněte na Reklamní kampaně a poté na Vytvořit novou reklamní kampaň. Jak vidíte na obrázku, tak nyní využijeme výšku provizí a cookies, které jsme si vypočítali.

 

 

Nyní projděte všechna nastavení reklamní kampaně a přizpůsobte si je svým potřebám. U každého nastavení je malá ikonka s “i”, kde je popsáno, co která funkce znamená.

 

Pokud potřebujete pomoci s nastavením, podívejte se do naší technické dokumentace, využijte služby Nastavení affiliate programu, podívejte se do naší nápovědy nebo kontaktujte naši podporu, kde vám vždy rádi a ochotně poradíme.

 

TIP AffilBoxu: Pokud nemáte k dispozici obchodní podmínky, využijte našich vzorových podmínek, které najdete v sekci “Pluginy”.

 

 

4. Propojte svůj e-shop/web s AffilBoxem

Vytvořenou reklamní kampaň je potřeba napojit do Vašeho webu/eshopu a otestovat. Pro většinu řešení na trhu máme návod, jak propojení provést.

 

Pokud potřebujete pomoci s napojením nebo otestováním programu, neváhejte se nám ozvat.

 

5. Otestujte napojení

Když máte vše napojeno, zkontrolujte, zda vše funguje – jednoduše tak,  že provedete testovací objednávky na Vašem e-shopu. Obrat objednávky, který se zapisuje do AffilBoxu, by měl být vždy bez DPH a bez poštovného.

 

V dalším díle našeho seriálu se podíváme na texty affiliate programu, checklist před spuštěním a na to, jak začít affiliate program propagovat.

 

Epizoda 5

Spouštíme affiliate program a propagujeme jej

V minulé epizodě našeho affiliate seriálu, jsme si ukázali jak spustit affiliate program, krok za krokem. 

V této epizodě tedy budeme předpokládat, že affiliate program je spuštěný, je otestována jeho funkčnost a můžeme se pustit do jeho otextování a propagace.

Texty v affiliate programu

Texty affiliate programu není dobré brát na lehkou váhu, protože je to první kontakt Vašich potenciálních partnerů s Vašim affiliate programem.

V AffilBoxu jsou 3 druhy textů, které můžete využít. 

Text na nástěnce affiliate programu. 

Tento text je naprosto první text, který potencionální affiliate partner uvidí při kontaktu s Vaším affiliate programem. 

Text na nástěnce by měl obsahovat informace o tom, jakou provizi nabízíte, jak jsou vysoké cookies, jaké je minimum pro výplatu, atp…Plus doporučuji přidat i dodatečné informace, zda posíláte produkty na recenze, jestli pracujete s cashbacky a kuponovými weby, atp…

Pokud nevíte přesně jak texty vytvořit, můžete se inspirovat u úspěšných affiliate programů, které naleznete na hlavní stránce AffilBoxu.

Texty u kampaně

Kampaň v AffilBoxu představuje vždy 1 e-shop. Když tedy máte napřiklad český a slovenský e-shop, budete mít v AffilBoxu 2 kampaně.

Texty u kampaní tedy upřesňují informace o konkrétním affiliate programu, ke konkrétnímu e-shopu.

Texty v transakčních e-mailech

V AffilBoxu máte také možnost upravit podobu textů, které se odesílají partnerům při událostech, které v affiliate programu mohou nastat (nová konverze, výplatní report, informace o registraci, atp…)

Doporučuji tyto texty upravit tak, aby lépe odpovídaly Vaší brandové identitě a Vaší komunikaci.

Více o úpravě e-mailových šablon naleznete na našem blogu.

Články v bočním panelu affiliate programu

Přes CMS plugin AffilBoxu můžete přidávat do bočního panelu Vašeho affiliate programu dodatečné informace o affiliate programu. Affiliate manažeři tento prostor často využívají pro informace o speciálních akcích e-shopu, seznamu klíčových slov a celkově všemu, co se nevešlo do standardních textů.

Příprava automatických “on-boardingových” e-mailů po registraci partnera

AffilBox umožňuje napojení několika e-mailových nástrojů, díky kterým můžete vytvořit sérii automatických e-mailů. 

Dobří affiliate manažeři mají vždy vytvořenou sekvenci automatických emailů, které se začnou odesílat po registraci do affiliate programu. Tyto e-maily často obsahují dodatečné informace o e-shopu, affiliate programu, cílové skupině zákazníků, možnostech reklamních prvků, atp…

V případě, že si nevíte rady s těmito automatickými e-maily, registrujte se do nějakého úspěšného affiliate programu postaveném na AffilBoxu. Úspěšné affiliate programy obvykle tyto automatické sekvence budou mít nastavené.

Checklist affiliate programu před spuštěním:

  1. Proklikněte se skrze affiliate odkaz na Váš e-shop a udělejte testovací objednávku. Zkontrolujte potom, zdali se správně zapsala provize.
  2. Zkontrolujte, zda máte ve všech kampaních dostatek propagačních materiálů pro partnery (odkaz na e-shop, logo e-shopu, bannery, xml feed, atp…)
  3. Zkontrolujte veškerou textaci affiliate programu.
  4. Zkontrolujte zdali máte správně nastavené obchodní podmínky.
  5. Odhlaste se z AffilBoxu a zkontrolujte zda se dá plynule a bez problémů registrovat do Vašeho affiliate programu.
  6. Zkontrolujte zdali máte vyplněné informace o affiliate manažerovi (nebo osobě, která je pro partnery na e-mailu a telefonu pro případné dotazy).
  7. V levém menu AffilBoxu přejděte na pole “pluginy” a zkontrolujte, zda některý z pluginů využijete pro svůj affiliate program.

 

Pokud jste úspěšně prošli checklistem před spuštěním, je na čase začít affiliate program propagovat. Propagace affiliate programu můžeme podle typu rozdělit na pasivní a aktivní. 

Pasivní propagace affiliate programu

Pasivní propagace affiliate programu spočívá v umístění informací o Vašem affiliate programu na místa, kde se affiliate partneři dívají/budou dívat.

1) Skupina na FB s názvem Affiliate programy CZ SK PL.

2) Skupina na FB s názvem TOPaffilak.cz – Affiliate diskuze #CZaffil #SKaffil.

3) Skupina na FB s názvem AFFIL ♥ XML (pouze pokud má váš affiliate program produktový feed)

4) Přidejte příspěvek s informacemi o vašem affiliate programu na Twitter s hashtagy #czaffil pro ČR a #skaffil pro SK.

5) Přidejte prezentaci vašeho affiliate programu do webových fór webtrh.cz, webdeal.cz a affilaci.cz.

6) Přidejte odkaz do největšího CZ/SK affiliate katalogu affiliatekatalog.com.

7) Přidejte odkaz na váš affiliate program do patičky vašeho webu (tam, kde máte obchodní podmínky, GDPR, atp…).

Poznámka: Pokud nevíte, jak prezentovat váš affiliate program, podívejte se na předchozí příspěvky a formu zkopírujte.

Aktivní propagace affiliate programu

Aktivní propagace, jak z názvu vyplývá, spočívá v proaktivní komunikaci s Vašimi affiliate partnery. Toto je práce pro Vašeho marketingového specialistu a nebo najmutého affiliate manažera.

Affiliate program je velkou mírou o komunikaci Vašeho e-shopu s Vašimi affiliate partnery. Jak hledat affiliate partnery? O tom si povíme v dalším díle.

Epizoda 6

Kde hledat affiliate partnery?

Každý affiliate program stojí a padá na partnerech (obchodnících), kteří budou propagovat váš byznys, e-shop, produkt.

Hledání a získávání affiliate programů je konstantní a opakovaná práce, která se musí provádět pravidelně a důsledně. 

Dá se říct, že je to naprosto nejdůležitější úkol pro každého affiliate manažera.

Než se ale pustíme do toho, kde affiliate partnery hledat, pojďme si nejdřív říct, jaké druhy partnerů existují.

Druhy affiliate partnerů

Recenzní weby

Čím se tito partneři vyznačují:

  • Budují obsah na své zkušenosti s produktem.
  • Objektivně hodnotí parametry a vytvářejí recenze a srovnání Mají velkou důvěru mezi zákazníky.
  • Obvykle díky velké návštěvnosti dokáží přinést mnoho prodejů.

Pro inspiraci, zde je několik recenzních webů: 5nej.cz, bagbag.cz, rodicovo.cz, Testado.cz, chytryvyber.cz, rankito.cz, vyber-si.cz, smartmag.cz, chytryspanek.cz, vybavenidilna.cz

Na SK trhu například: 5naj.sk, bagbag.sk

Cashback portály

Čím se tito partneři vyznačují:

  • Dělí se o affiliate provizi se svým uživatelem.
  • Konsolidují nabídky všech e-shopů.
  • Velmi oblíbené mezi zákazníky.
  • Loajalita zůstává obvykle s cashback portálem.

Pro inspiraci, zde je několik cashback portálů:  tipli.cz, plnapenezenka.cz, refundo.cz, hamty.cz, ziskejte.cz    

Dobročinné cashbacky: podporit.cz, givt.cz

Kuponové weby

Čím se tito partneři vyznačují:

  • Sdružují slevové kupóny z mnoha affiliate programů.
  • Lidé si často hledají kupón až v košíku.
  • V případě, že je vaše strategie zaměřená na slevy, jsou vhodným partnerem.

Pro inspiraci, zde je několik kuponových webů: skrblik.cz, vasekupony.cz, tosevyplati.cz, kuponovnik.cz

Srovnávače zboží

Čím se tito partneři vyznačují:

  • Agregují XML feedy z různých e-shopů za účelem ucelené nabídky pro návštěvníka.
  • Agregují buď na základě ceny (jako heureka.cz) nebo na základě oboru (jako favi.cz, glami.cz, atp…).
  • Vhodný partner pro e-shopy.

Pro inspiraci, zde je několik srovnávačů zboží: srovname.cz, modio.cz, homago.cz, perfektni-nabytek.cz

Magazíny a blogy

Čím se tito partneři vyznačují:

  • Zaměřují se na psaní o obecných a specializovaných tématech.
  • Budují kolem sebe komunitu a návštěvníci jim důvěřují.
  • Texty nebývají obvykle prodejní a proto se často kombinují s recenzní sekcí nebo srovnávačem zboží.

Pro inspiraci, zde je několik magazínů a blogů: svetfitness.cz, kavovelisty.cz, ecoblog.cz, dobravila.cz, coolcocky.cz, vsekolemcestovani.cz

Na SK trhu například: svetfitness.sk

Speciální typy affiliate partnerů

Mezi speciální typy affiliate partnerů můžeme řadit například portál Děkovačka

Děkovačka je unikátní česká aplikace, která pomáhá e-shopům získávat nové zákazníky. Děkovačka nezasahuje do nákupního procesu ale získává zákazníka tam, kde pořád mají náladu nakupovat…na děkovací stránce.

Influenceři

Influencery najdete pomocí hashtagů vaší konkurence a nebo hashtagů, které mají něco společného s vaším produktem.

Podívejte se jak můžete spravovat influencery pomocí AffilBoxu.

Jak hledat affiliate partnery?

Affiliate partnery je dobré aktivně vyhledávat a jde zde několik způsobů, jak je efektivně najít.

Hledání v SERPu

Jednoduše zadejte do Googlu, Seznamu, Bingu, atp.. klíčové slovo, které je spojené s vaším byznysem a pokud ve vašem oboru existují affiliate partneři, objeví se na prvních stránkách vyhledávání.

Udělejte si tabulku, kde si uložíte URL adresu a kontakt na weby, které následně oslovte se spoluprací.

Hledání u konkurence

Existující affiliate partneři konkurence budou často odkazovat na web vaší konkurence. Využijte jeden z vámi používaných nástrojů na analýzu zpětných odkazů, abyste je našli.

Nástroje na analýzu zpětných odkazů:

  • MarketingMiner
  • Semor
  • SEMrush
  • Ahrefs

Vaši zákazníci

Vaši zákazníci jsou ideálním affiliate partnerem, protože už mají nějakou zkušenost s vaším e-shopem a vaším zbožím. Dokáží proto vaše zboží dobře propagovat.

Informujte vaše zákazníky pomocí newsletteru o tom, že máte affiliate program.

O tom, kdo jsou affiliate partneři a kde je hledat, máme v AffilBox Podcastu speciální epizodu, kterou doporučujeme k poslechu.

V posledním díle našeho seriálu se podíváme na to, jak spravovat váš affiliate program.

Epizoda 7

Správa affiliate programu

Jakmile spustíte váš affiliate program, tak práce nekončí, naopak právě začíná.

Správa affiliate programu spočívá v konstantní práci s vašimi affiliate partnery, budování vztahu mezi vámi a vašimi affiliate partnery a v neposlední řadě informování affiliate partnerů o novinkách ve vašem byznyse.

Správu affiliate programu můžete provádět sami nebo ji může dělat člověk / agentura, která se vám stará o marketing. V případě, že nevíte jak, tak v AffilBoxu nabízíme celou řadu školení pro vás i vaše lidi.

Pokud nemáte nikoho, kdo by se vám o affiliate program staral, můžete si najmout jednoho z námi vyškolených affiliate manažerů.

Důležité: Affiliate programy, o které se někdo stará vykazují dlouhodobě lepší výsledky.

Práce affiliate manažera se dá shrnout do několika kroků, které jsme pro vás připravili do jednoduché infografiky:

 

O správě affiliate programu jsme napsali na náš blog vyčerpávající článek na blogu AffilBoxu s názvem affiliate management půl hodiny denně. Tento článek je vlastně návod, jak postupovat den za dnem, aby byl vás affiliate program úspěšný.

Podívejte se taky na náš AffilBox Podcast, kde sdílíme naše know-how z affiliate marketingu.

Toto je z našeho seriálu o affiliate marketingu všechno. V případě, že vás affiliate marketing zajímá, neváhejte se nám ozvat na e-mail info@affilbox.cz a my vám pomůžeme s úspěšným startem vašeho affiliate programu.